Funnelpages blog

Alles over funnels, online marketing en business growth

Sales funnel stages: De 4 stappen uitgelegd

Sales funnel stages: De 4 stappen uitgelegd

Waarom een sales funnel?

Het succes van jouw bedrijf valt of staat met marketing en sales. Je zult moeten weten wie jouw doelgroep is, hoe je deze mensen kunt bereiken en hoe je ze kunt verleiden tot een aankoop.


Dit hoef je gelukkig niet alleen te doen en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.


De funnel stages zijn al lang bekend en elk succesvol bedrijf gebruikt deze stages.


Met tools zoals Funnelpages en door de stages te volgen kun je samenvoegen tot één effectieve sales funnel.

De stages van een sales funnel

Elke business is anders en dus ook elke sales funnel ziet er anders uit. Je wilt tenslotte jouw marketing en verkoop specificeren op jouw doelgroep en jouw wensen.


Er zijn echter wel enkele stages te onderscheiden die elke sales funnel tot een succes kunnen maken. Deze stages, oftewel stappen, duiden we aan met de term AIDA: Attention, Interest, Desire en Action.

1. Attention

Om jouw product te verkopen, zul je eerst effectief de aandacht van jouw doelgroep moeten trekken. Je zet jezelf en jouw product of dienst op de kaart door specifieke technieken en door gebruik te maken van kanalen waarmee je jouw doelgroep bereikt.

2. Interest

Wanneer je de aandacht van jouw doelgroep hebt getrokken, zul je deze moeten vasthouden. De wereld gaat snel en je wilt niet in de vergetelheid raken. Je zorgt er dus voor dat je een specifieke interesse of behoefte aanwakkert om relevant te blijven.

3. Desire

Wanneer de oprechte aandacht van jouw potentiële klant is getrokken, zal je het product of de dienst zo aantrekkelijk mogelijk moeten maken. Zo blijf je de concurrentie een stapje voor en worden de noodzaak en de voordelen van de aankoop steeds duidelijker.

4. Action

Als alle voorgaande stages van de sales funnel een succes zijn gebleken, zal de potentiële klant bereid zijn tot actie. Er wordt overgegaan tot een aankoop van de dienst of het product. De geïnteresseerde partij is nu een echte klant.

Zelf een funnel maken

Wil je zelf aan de slag met het stroomlijnen en verbeteren van jouw marketing en sales? Dan maak je met onze tips een vliegende start. En door gebruik te maken van Funnelpages kan je snel je eigen sales funnel maken. Zo kun je effectief jouw sales optimaliseren zonder moeite en zonder dit te hoeven uitbesteden.

14 dagen gratis Trial

Probeer de funnel builder gratis!


Over de schrijver
Cesar bahnerth
Eigenaar Funnelpages

In 2012 begin ik met affiliate marketing. Naast mijn studie als personal trainer start ik met bloggen, adverteren en het verkopen van mijn eerste programma's. Dat is een leuke "side-hustle", maar levert te weinig op om echt van te leven.


Inmiddels ben ik Wordpress Expert en krijg ik regelmatig de vraag of ik even een website in elkaar wil zetten... "Even"... Even een website maken in Wordpress bestaat helaas niet.

En toen bedacht ik mij: Wat als ik ondernemers de tools EN de kennis kan geven om hun eigen online business te bouwen? 


Want.... Als je een online business begint, dan moet je de controle hebben over je eigen website. En met deze vraag in gedachte is Funnelpages ontstaan.

0 Comments
Add Comment
View Details
- +
Sold Out